Decizie de alocare a seriilor și numerelor pentru facturi.

Documentele contabile cum ar fi facturile, chitanțele sau avizele de însoțire a mărfii trebuie să fie numerotate și înseriate în așa fel încât să poată fi identificate în mod unic. Numerotarea fiecărui tip de document trebuie făcută secvențial, crescător în ordinea emiterii documentelor.

De exemplu, în situația:
Tipul documentului Seria alocată Numărul de inceput
Factura F 1
Chitanța CH 100
Dacă societatea emite 3 facturi și eliberează o chitanță atunci va genera următoarele documente:
Facturile numerotate: F1, F2 si F3
si Chitanța numerotată: CH100

Alocarea seriilor și numerelor de început se realizează de către fiecare societate prin decizie internă pentru fiecare an în parte. Alocarea seriilor și a numerelor poate ține cont de structura societății și a punctelor de lucru pe care le deține societatea.
Am pregătit câteva modele de realizare a deciziilor pentru cele mai folosite documente contabile: Facturi, Proforme, Chitanțe, Avize de însoțire a mărfii, Note de intrare recepție, Bonuri de transfer, Bonuri de consum, Ordine de deplasare.
Decizia poate fi modificată pentru a aloca o serie și un număr doar pentru documentele utilizate de către societatea comercială.
 
Formatul documentului Link
Word Model decizie de alocare serii și număr pentru Facturi, Chitanțe și Avize de însoțire a mărfii.
PDF Model decizie de alocare serii și număr pentru Facturi, Chitanțe și Avize de însoțire a mărfii.
Word Model decizie de alocare serii si numar – include toate documentele contabile.
PDF Model decizie de alocare serii si numar – include toate documentele contabile
 

Numerotarea documentelor emise prin 2invoice.ro

Aplicația permite adăugarea și gestionarea rapidă a seriilor pentru Facturi, Chitanțe, Facturi proforme și Avize de însoțire a mărfii.
Adăugați sau modificați seriile și numerotarea documentelor în aplicația 2invoice astfel:
  1. Accesează Setări cont din colțul din dreapta-sus al aplicației.
  2. Accesează pagina Serii documente (in meniul din partea stanga)
Aici ai posibilitatea de a modifica, șterge sau adauga o noua serie pentru documentele tale:
2invoice: Setari cont / Serii documente
 
  1. Apasă butonul Adaugă serie pentru a defini o noua serie pentru Facturi, Chitanțe, Facturi proforme sau Avize de insoțire a mărfii.
2invoice: Adauga serie facturi
 

Câmpurile disponibile au urmatoarea semnificație:

Serie pentru:      ai posibilitatea să alegi tipul de document pentru care vei defini numerotarea
Prefix:                  orice combinație de caractere pe care dorești sa o folosești.
Separator:           poți folosi spațiu sau un alt caracter de separare pentru a face mai ușor de citit codul pe care il definești
Număr de start:   Numărul de start de la care ai decis să începi numerotarea. Nu ești obilgat de aplicație să emiți prima factură utilizând acest numar.
 

Este acest articol util?
Iti multumim pentru feedback.